poniedziałek, 3 listopada 2014

Jestem wierna tradycji.

Za wynalazcę świątecznych kartek uznaje się Szkota Thomasa Sturrocka, który wysłał pierwszą kartkę ok. 1841 roku. Dwa lata później na zamówienie dyrektora jednego z londyńskich muzeów wydrukowano 1000 kartek świątecznych. W Polsce pojawiły się na początku XX wieku. Pomysłodawcą nazwy "pocztówka" był sam Henryk Sienkiewicz.
Dziś niestety coraz częściej odchodzimy od zwyczaju wysyłania kartek zastępując je SMS-ami lub kartkami elektronicznymi. Szkoda bo przecież te parę ciepłych słów napisanych własnoręcznie na papierze nabiera innego znaczenia i pomaga w stworzeniu odpowiedniego nastroju świątecznego.
Jak co roku tworzę nowe kartki. Sprawia mi to niesamowitą radość. Nie tylko lubię je robić ale także wysyłać do bliskich mi osób. Mam nadzieję, że i dla nich są źródłem radości.
Na początek trzy proste karteczki.










Pozdrawiam serdecznie. Biernasia.

5 komentarzy:

  1. Bożenko i ja niezmiennie czekam na Twe czarodziejskie karte czki. są niepowtarzalne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bożenko proste, ale śliczne. Masz rację, coraz mniej kartek wysyłamy, ale ja tez jestem wierna tradycji i też rozpoczęłam swoja zabawę ze świątecznymi karateczkami.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  3. karteczki proste, ale bardzo klimatyczne

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekne, ale z aniołkami naj.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana, Twoje karteczki są prześliczne!!!
    Lubie takie proste, eleganckie i z tradycją!
    ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń